Returnering
Fortrydelsesret
Din fortrydelsesret løber fra det tidspunkt du modtager varen. For at du kan fortryde købet kræver det iflg. dansk købelov at varen returneres i ”væsentlig samme stand og mængde” og det vil altså være et skøn vi først kan tage, når vi får varen retur fra dig. (I praksis skal emballagen samt varen naturligvis være i samme stand som da du modtog den, så vi kan sælge varen til en anden kunde – og dette er normalt altid tilfældet hvis ellers du har pakket den ud omhyggeligt og naturligvis ikke brugt varen).
Du kan også fortryde købet ved blot at nægte modtagelse af varen, ved at overdrage varen til postvæsenet eller ved at følge anvisningerne for returnering herunder.
Reklamation og garanti
Du har naturligvis to års reklamationsret, som gælder fra den dag du modtager dine varer.
Ifølge danske købelov har du som forbruger to års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget og skal ikke forveksles med garanti, som stadigvæk kun er 1 år gældende fra den dag du modtog varen fra os.
Vi ombytter så vidt muligt defekte varer til et nyt produkt, så du får, hvad du oprindeligt bestilte - men vi forbeholder os retten til at afvikle en reklamation ved at udbetale varens købspris, hvis vi ikke har mulighed for at ombytte den.
Returnering.
Du har 14 dages retur-/fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget din vare. Du skal blot give vores kundeservice besked inden de 14 dage er gået.
Varerne skal returneres i original emballage, og evt. beskyttende emballage om f.eks. dufte og cremer må ikke være brudt. Udgifter i forbindelse med returforsendelsen dækkes altid af kunden selv.
Ønsker du pengene retur lader vi naturligvis bare handlen gå tilbage og krediterer pengene på det betalingskort du benyttede, da du bestilte varen.
Bemærk venligst at denne proces kan tage fra 3-14 dage alt efter hvor hurtigt PBS og dit pengeinstitut behandler sagen – og ventetiden er desværre ude af vores hænder. Alternativt, kan vi tilbyde, at udstede et gavekort tilsvarende det returneredes værdi.
Returnering i praksis:
Når du skal returnere dit produkt, beder dig venligst printe og udfylde dette dokument i din returpakke, så vores returmodtagelse kan modtage og håndtere din sag hurtigt, effektivt og korrekt. Returnerede varer uden ordrenummer vil desværre ikke blive ekspederet.
Det er vigtigt du gør begge dele, eller kan det forlænge håndteringstiden. Tryk her for at udfylde dokument. Har du ikke en printer, kan du vedlægge et håndskrevet dokument, hvoraf de ønskede informationer fremgår. Dog skal du stadig udfylde ovenstående link.
Husk: - at du ikke kan sende pakken med DAO, da de ikke leverer til erhvervsadresser. - at pakken skal sendes med omdeling til adressen. Pakker, der sendes med DAO eller til pakkeshops, vil komme retur og skal fremsendes på ny.
OBS: Vi kan ikke garantere, at du får pengene retur for en vare, før den er beset. Såfremt vi modtager en vare, som ikke kan returneres (fx pga. brudt emballage eller fordi defekten er selvforskyldt), vil vi sende varen retur til dig eller kassere produktet.:
Varerne skal returneres i original emballage, og evt. beskyttende emballage om f.eks. dufte og cremer må ikke være brudt. Varerne må ikke være testet mere end, hvad man normalt ville gøre i en butik. Det vil sige, at en trimmer ikke må være brugt, hvis den ønskes byttet eller refunderet.